РІДНЕ СЛОВО

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Урок 5 кл (мова)





 

Відкритий урок

5 клас мова


Тема. Визначення префікса у словах

Мета: 

навчальна: закріплювати знання учнів про префікс, як частину слова за допомогою якої утворюються нові слова

корекційно – розвивальна: коригувати вміння учнів визначати префікси у словах, розвивати увагу, мислення, пам’ять

виховна: виховувати любов до рідної природи, землі.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, словникові слова, матеріали каліграфічних хвилинок,дидактичний матеріал, диференційовані картки.

Форми роботи : фронтальна, індивідуальна, в групах

            Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Нервово психічна підготовка.

- Послухайте вірш і скажіть, яку пору року описано у ньому?

Відлітають у вир журавлі,

і пісні співають сумні,

може в весну вернуться вони,

Дорогі мої  журавлі.

-         Давайте спробуємо показати як же летять журавлі? (Корекція дрібної моторики)

-         Летять вони високо - високо в небі і подивляються на землю (корекція зору)

-         А яких перелітних птахів ви ще знаєте? (ластівка, шпаки, зозулі)

-           А яких зимуючих?     (ворони, горобці)

II. Актуалізація опорних знань

Летять – відлітають

-Що спільного в цих словах?

-Корінь.

- Що називається коренем?

-Що відмінного в цих словах?

- префікс від-.

III. Презентація теми і мети уроку.

- Тож і тема сьогоднішнього нашого уроку  «Визначення префікса у словах».

IV. Робота над темою уроку.

1.     Запис теми уроку в зошити

2.     Каліграфічна хвилинка з елементами розвиваючого навчання.

Відлітають у вир журавлі, і пісні співають сумні.

-         До слова сумні підібрати антонім веселі

-         До слова сумні підібрати синоніми журливі, невеселі ,

-         смутні, засмучені, невеселі, нерадісні, (спів) журні, плакучі,

3.Словникова робота.

Вирій - теплі, південні краї, куди відлітають на зиму перелітні птахи.

 

4. Фронтальна робота. Робота біля дошки.

- Нові слова поповнюють наш словниковий запас. Щоб наша мова була барвистою ми використовуємо синоніми і антоніми ( діти згадують визначення синонімів і антонімів. Спробуємо утворити антоніми за допомогою префіксів.

Влетів – вилетів

Відлетів – прилетів

          Насипати – відсипати

          Прибігти – відбігти

          Внести – винести

          Вилити – влити

          Завезти – відвезти

Хмарний – безхмарний

Сніжний – безсніжний

Шумний  - безшумний

             Якого значення надає префікс без цим словам?

            -Протилежного.

            5. Словниковий диктант.

            - Записати слова, виділити префікси.

            Розсипав, змити, розтерти, згорнути, розписка.

6. Робота з підручником

- Коментоване письмо

С.   100   завдання № 256

- Усно за допомогою префікса об і слова літав утворити нове слово  -- облітав

- То для чого служать префікси?

- Для утворення нових слів.

V. Фізкультхвилинка.

Облітав журавель

Сто морів, сто земель,

Облітав, обходив,

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

— Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

— Краще рідної немає!

А хто є автором цього вірша?

П. Воронько.

Яку заменну дату святкуємо в грудні ?

100 років з Дня народження П. Воронька.

Індивідуальна робота.

 

7. Робота з диференційованими картками.

Високий рівень

Від слів хід, біг, ніс,  за допомогою префіксів при-, за-, до-, під-, об-, по-,  утворіть нові слова за зразком, виділіть префікс.

Достатній рівень

До поданих групами слів допишіть префікси без -, роз-, від-.

Водний, сонячний, шумний.    Водний - безводний

Питати, танути, шукати.   Питати - розпитати

Ділити, звучати, тягти  ділити – відділити.

Середній рівень

Списати , визначити префікси.

Допис, надпис, підпис.

Підрости, ріст,вирости.

8. Вибірковий диктант.

Виписати слова з префіксами, визначити їх.

Навколо села розкинулися безмежні поля. Вузенька лісова стежка почала розходитися вбоки. Ясніше засиніло над головою безхмарне небо. Сильний вітер налетів і розгойдував дерева.

 

VI. Підсумок уроку

Гра « Хто швидше?»

Для кожної команди написаний корінь слова.

Завдання : якомога більше утворити слів з різними префіксами.

Біг, ніс.

Префікси: при-, ви-, під-, по-, від-, пере-, в-.

-         Яку частину слова вивчали на уроці?

-         Що таке префікс?

-         – Як позначається префікс?

-         Для чого служить префікс?

VII. Вербальне і бальне оцінювання.

VIII. Д/з с. 100, завдання 255

IX. Хвилинка релаксації.

Форма входу

Пошук

Друзі сайту