РІДНЕ СЛОВО

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Урок 7 кл (читання)




7 клас читання


Тема . « Лев та Миша». Виділення головних героїв твору.

Мета:

навчальна: зацікавити учнів творчістю Л. Глібова; познайомити з байкою  «Лев та Миша», удосконалити навички виразного читання;

корекційно – розвивальна: коригувати уміння свідомого читання;

виховна:виховувати інтерес до влучного художнього слова, уміння розуміти його прихований зміст.

Обладнання:  підручник, словникові слова, тести, ілюстрацій ний матеріал, дидактичний матеріал.

Тип уроку: комбінований.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна , в групах.

Хід уроку

I.                   Організаційний момент.

             1. Нервово – психічна підготовка.

-         Учні, читаємо колективно такі рядки:

«Байка… нікого в світі не мине,

Читайте, згадуйте мене».

-         Що ми маємо читати?

-         Байки.

-         А кого повинні згадувати?

-         Людей, що писали байки.

-         З творчістю якого байкаря познайомилися на попередніх уроках?

-         Леоніда Глібова.

-         Хто ж є героями байок Л. Глібова?

Відгадайте загадку, знайдіть тих героїв , які зустрічалися вам у прочитаних байках.

Швидко скрізь цей птах літає

Безліч мушок поїдає

За вікном гніздо будує

Тільки в нас він не зимує.

                     (ластівка)

-Героєм якої байки вона є?

- «Ластівка і Шуліка».

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1 група «Поети»  виразно читають байку «Ластівка і Шуліка». Зачитують мораль. Що в моралі хотів сказати автор?

2 група «Драматурги» читають байку «Ластівка і Шуліка» в особах і дають характеристику головним героям.

3       група «Художники» презентують ілюстрації до твору «Ластівка і Шуліка».

4       Відгадайте загадки  і впізнайте  героя байки

«Трудяща, добра, смілива, не боїться людей, великодушна, дбайлива» (Ластівка)

«Старенька, самотня, бідна, нігде головоньки на старість прихилить» (Миша)

***

Маленьке, сіреньке,

А хвостик як шило.

(Миша)

Невеличка та сіренька

В нірці мешкаю тихенько.

У ночі по хаті – нир,

Я шукаю сало й сир. (Миша)

 

Грізний погляд, буйна грива,

Дужий, спритний, гордівливий.

Заричить – усяк змовкає,

Бо він цар, це кожен знає. (Лев)

ІІІ. Презентація теми і мети уроку.

Сьогодні ми познайомимося ще з однією байкою Л. Глібова «Лев та Миша».

Навчимося виділяти головних героїв байки.

-         Що таке байка?

-         Байка –це..:

1)    Казка

2)    Віршований твір повчального змісту

3)    Загадка.

IV. Робота над темою уроку.

1.     Ознайомлення учнів з технікою читання байки «Лев та Миша».

-         Яка головна думка байки «Лев та Миша»?

V. Фізкультхвилинка.

 

 

 

 

 

 

 


За допомогою міміки жестів передати змісти прочитаного.

(Пішла вона звичайненько прохати…. й з очей пропала)

2.     Читання байки учнями:

1)    «ланцюжком»   (з’ясовують незрозумілі  слова)

3.     Словникова робота.

Притьмом – дуже швидко

Почухрала – дуже швидко пішла.

Тенета – сітка для ловлі звірів.

Німецькі митці – іноземні майстри, що професійно займаються своїми справами.

4.     Індивідуальна робота.

5.     Читання окличних і питальних речень.

 

 

 

 

 

 

 6.     Читання речень, які стали прислів’ями.

7.     Дібрати до слів антоніми (старенька, бідній, маленьке, близенько,погана, гірко, дурному, раю, добрі)

8.     Читання знаходження уривка до малюнка.

9.     Читання з відривом від тексту.

10.                       Доберіть антоніми до слів (старенька, бідна, маленька

11.                       Читання в особах.

12.                       Гра «Додай слово і відгадай головного героя і назву байки.

  Старенька   ….. горювала:

Їй нігде, бідній, було жить,

головоньки на старість прихилить. («Лев та Миша»)

Мене, такого……..,

Сюди задурювать прийшла?

Пішла!

Бач, теревені розпустила! («Лев та Миша»)

Пішла вона звичайненько прохати,

щоб …. в дуплі дозволив їй,

самотній та старій, хазяйство завести маленьке. («Лев та Миша»)

   Згадав про ………, що вона казала,

Тай дума плачучи…. («Лев та Миша»)

13.                       Тести

1.     Старенька Миша :

1)    жирувала;

2)    Горювала.

2.     Миша з проханням звернулася до:

1)    Слона ;

2)    Лева.

3.     Біля  «їх милості близенько»  Миша хотіла завести:

1)    ставок;

2)    хазяйство.

4.     Лев попав у :

1)    ліс;

2)    тенета.

5.     Люди Лева повезли:

1)    по ярмарках;

2)    в зоопарк.

6.     Мораль байки:

1)    «не плюй в колодязь: пригодиться води напиться».

2)    Добренько роби, то й добре буде.

VI. Вербальне і бальне оцінювання.

VII. Д/з навчитися читати байку в особах.

VIII. Хвилинка релаксації.

 

Форма входу

Пошук

Друзі сайту